Waar ik je mee kan helpen
Bij Het Bloeikompas staat groei en ontwikkeling centraal. Iedereen verdient het om zich gezien, gehoord en gesteund te voelen. Of het nu gaat om een scheiding, leren op een eigen manier of simpelweg niet lekker in je vel zitten. Met persoonlijke begeleiding, praktische werkvormen en oprechte aandacht creëren we ruimte om te groeien. Ook leerkrachten en scholen ondersteun ik met advies en handvatten, zodat we samen kunnen bouwen aan een omgeving waar kinderen tot bloei komen.
Kind In Een Scheiding
KIES (Kinderen In Een Scheiding) is meer dan een begeleidingsprogramma – het is een betrokken en liefdevolle reis waarin kinderen ruimte krijgen om te voelen, te delen en te groeien. Omdat ik geloof dat iedereen het verdient om met vertrouwen en veerkracht zijn pad te bewandelen, bied ik KIES aan als onderdeel van mijn praktijk, met aandacht voor wie het kind is, wat het meemaakt, en wat het nodig heeft om verder te kunnen.
Kernvisie methode
De Kernvisie methode helpt kinderen die vastlopen in hun leerproces om op hun eigen manier te leren. Deze methode sluit aan bij kinderen die visueel of gevoelsmatig denken en moeite hebben met de traditionele manier van leren.
Samen onderzoeken we hoe jouw kind leert, waar het vastloopt en wat wél werkt. We gebruiken beelden, beweging en praktische oefeningen om leren weer leuk en haalbaar te maken.
De Kernvisie methode versterkt niet alleen de leerprestaties, maar ook het zelfvertrouwen, de motivatie en het plezier in leren.
Kindgesprekken
In een kindgesprek staat het kind écht centraal. Samen ontdekken we wat er speelt, wat goed gaat en wat lastig is. Door te praten, tekenen of spelenderwijs te verkennen, krijgt het kind ruimte om gevoelens en gedachten te delen en zelf mee te denken over oplossingen.
Zo groeit het zelfvertrouwen, het gevoel van invloed én het plezier in leren en leven.
Een kindgesprek bij Het bloeikompas is altijd een veilige, warme plek waar luisteren, begrip en groei samenkomen.
Onderwijsadvies
Bij Het Bloeikompas werken scholen en teams aan taal-, spelling- en leesonderwijs dat écht leeft in de klas. Vanuit een gedeelde visie vertalen we beleid naar concrete keuzes over instructie, differentiatie, woordenschat, lezen en spelling, maar ook motivatie en samenwerking. Door beleidsontwikkeling te combineren met praktijkgerichte begeleiding ontstaat een sterke verbinding tussen visie en uitvoering. Zo groeit het vertrouwen van het team om taalonderwijs vanuit eigen kracht vorm te geven.




